loading...
pars-wnko
W.N.K.O

World New KungFu Organization


(من ، تو ، ما)

  

                                         سازمان جهاني نيو كونگ فو                                                               

mehdi بازدید : 338 سه شنبه 1393/05/28 نظرات (0)

تغذیه در ورزشهای رزمی
 
ورزش های رزمی مثل تکواندو، كاراته، جودو . وشو، كیك بوكسینگ و... نیاز به سرعت ،‌چابكی، قدرت، انعطاف پذیری و توانایی های ذهنی دارد و فرد با توجه به متابولیسم و تركیب بدن و مقدار انرژی مورد نیاز خود، باید تغذیه مناسبی داشته باشد تا بتواند كارایی بهتری را نشان دهد.
یك رزمی كار باید وزن ایده ال خود را حفظ كند و آن را تغیییر ندهد اما تركیب بدن خود را باید تغییر دهد ، یعنی مقدار چربی بدن را نسبت به توده عضلانی كاهش دهد. افزایش عضلات باعث افزایش قدرت، سرعت و مهارت فرد در انجام حركات ورزشی می شود. در حالیکه كاهش عضلات بدن باعث كاهش قدرت، سرعت و مهارت در انجام حركات ورزشی می شود.
ورزش های رزمی اكثرا، هم استقامتی و هم قدرتی هستند، معمولا در ورزش های جودو یا كاراته كه از متداولترین ورزش های رزمی هستند ،‌درهر ساعت 540 كیلوكالری انرژی مصرف می شود وباید 15-12 % این انرژی از پروتئین،60-55 % انرژی از كربوهیدرات و 30-20 % انرژی مورد نیاز از چربی تا مین شود.
برای تعیین انرژی مورد نیاز رزمی كاران باید BMR یا متابولیسم پایه فرد( برابر با مقدار انرژی است كه بدن در حال استراحت می سوزاند و بر اساس ویژگی های فردی مانند سن ،جنس ، وزن وقد محاسبه می شود.) را با 540 كیلو كالری انرژی كه ورزشكاران تقریبا طی هر ساعت از تمرینات رزمی مصرف می كنند ،‌جمع نمود.
مواد مغذی مورد نیاز بدن
كربوهیدرات :
كربوهیدرات ها به دو گروه ساده و پیچیده تقسیم می شوند كه تاثیرات متفاوتی نیز بر كارایی بدن و میزان قند خون و چربی بدن دارند.كربوهیدرات ها اولین منبع تولید انرژی در بدن محسوب می شوند. بدن كربوهیدرات ها را به گلوكز تبدیل كرده و در كبد و بافت های عضلانی ذخیره می كند تا برای فعالیت های شدید و كوتاه مدت (فعالیت های هوازی) از آن استفاده كند. كربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، شیرینی جات، آب نبات ، قند و شكر باید به مقدار خیلی كم مصرف شوند و بیشتر از كربوهیدرات های پیچیده ( نان سبوس دار، ماكارونی، سیب زمینی، سبزیجات، برنج و جو ) استفاده شود. زیرا كربوهیدرات های ساده به سرعت هضم شده و انرژی فوری ایجاد می كنند و انرژی حاصل از آنها برای مدت طولانی نیز حفظ نمی شود. همچنین مقدار اضافی كربوهیدرات های ساده سریعا  به چربی تبدیل می شوند. بنابراین باید در مصرف آنها دقت كرد. حدود60- 55% از انرژی روزانه ورزشكاران رزمی كار باید از كربوهیدرات ها تامین شود.
پروتئین ها:
پروتئین ها از اسیدهای آمینه تشكیل شده اند و در واقع اسیدهای آمینه واحد های ساختمانی پروتئین ها را تشكیل می دهند . پروتئین ها برای انجام اعمال حیاتی بدن بسیار ضروری هستند به عنوان مثال پروتئین ها در ساختمان عضلات و بافت ها ،‌ هورمونها ،آنزیم ها ،سیستم ایمنی و... نقش مهمی دارند. برخی از اسیدهای آمینه مانند اسیدهای آمینه شاخه دار(والین،لوسین. ایزولوسین) و ال-گلوتامین در افرادی كه تمرینات ورزشی یا فعالیت های بدنی زیاد انجام می دهند، به دلیل نقشی كه در جلوگیری از بروز تحلیل عضلانی و تقویت سیستم ایمنی دارند . بسیارحائز اهمیت می باشند. 
دریافت بیش از حد پروتئین  بی فایده است. یك فرد رزمی كار نیازی به مقادیر خیلی زیاد پروتئین ندارد، زیرا پروتئین برای ساخت، ترمیم و رشد عضلات استفاده می شود و به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پروتئین های whey تغلیظ شده یا ایزوله شده ارزش بیولوژیكی بالاتری نسبت به سایر انواع پروتئین ها دارند و تقریبا حاوی 50% اسیدهای آمینه شاخه دار و غنی از گلوتامین هستند. سایر منبع پروتئین مانند گوشت ها، تخم مرغ و سویا نیز ارزش بیولوژیك بالا دارند. مصرف اینگونه پروتئین ها به فرد اجازه می دهد كه با وجود مصرف مقادیر كمتر از آن ها بتوانند نیاز بدن را فراهم كرده و كالری كمتری نیز وارد بدن كنند به عبارتی مصرف این پروتئین ها می تواند به نگهداری وزن نیز كمك كند.

mehdi بازدید : 297 پنجشنبه 1393/05/23 نظرات (0)

استفاده از هر ماده داخلي ياخارجي كه باعث افزايش نيرو يا توان كاري شود را دوپينگ  گويند. يك نمونه از اين دوپينگ ها دو پينگ خون است : خون فرد را سه هفته قبل از مسابقه نيم تا يك ليتر مي گيرند و در شرايط ازمايشگاهي قرار مي دهند  و در زمان مسابقه استقامتي به فرد تزريق مي كنند.  فرد يك تانيم ليتر خون اضافه دارد در اين حالت توان حمل اكسيژن و مواد غذايي و دفع  co2 راحتر می شود در این صورت کارایی بالا می رود.ضرر این نوع دوپینگ:باعث سکته  فرد می شودمشهور ترین سازمانی که علاوه بر مسولیت های مختلف مراقبت از سلامتی ورز شکاران در رغابت ها بین المللی وظیفه اوست کمیته بین المللی المپیک یا همانIocمی باشد.شعار کمیته بین المللی المپیگ در رابطه با دوپینگ:این کار غیر اخلاقی به نظر می رسدکه فردی با کارخطا همچون استفاده از دارو ها و....به مقام برتر در مسابقات دست یابدو ما هم با دانستن این مطلب به او جایزه اهدا کنیم چون اگر چنین پیش رود بزودی در صحنه مسابقات ورزشی بجای رغابت بین ور زشکاران و لذت تمرین رغابت بین پزژشکان و دارو سازانی خواهد شدکه از ورزشکاران مانند یک موش ازمایشگاهی استفاده می کنند .  

mehdi بازدید : 290 پنجشنبه 1393/05/16 نظرات (0)

 

  درست بخوابيد، بنشينيد، بايستيد!

 
كارهای روزانه به‌طور مستقیم روی ستون مهره‌هافشار می‌آورد و به‌خصوص ناحیه كمری ستون مهره‌ها كه تحرك بیشتری دارد، آسیب‌پذیرتراست و بیشتر در معرض فشار قرار می‌گیرد...   بنابراین انجام صحیح اعمال روزانه می‌تواند از ابتلا به ضایعات كمری جلوگیری كند و در صورت وجود ضایعه، آن را بهبود بخشد. توصیه همیشگی پزشکان به سالمندان این است که برای پیشگیری از كمردرد یا بهبود و تخفیف شدت آن، درست خوابیدن، درست نشستن و درست ایستادن را یاد بگیرند و تمرین کنند.
 
 
1- درست بخوابید: تشك شما باید نه سفت باشد، نه نرم؛ طوری كه كمر در آن فرو نرود. بالش‌تان هم باید كوتاه باشد و اگر طاقباز می‌خوابید باید بالشی زیر زانویتان بگذارید. اگر به پهلو می‌خوابید، بهتر است پایی را كه بالاتر می‌گذارید، به داخل شكم‌تان جمع كنید. ترجیحا هیچ‌وقت روی شکم نخوابید چون در این وضعیت، ستون مهره‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد. هرگز از حالت خوابیده، به‌یك‌باره بلند نشوید. برای تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته باید ابتدا به یك پهلو بچرخید و سپس با كمك دست‌ها بنشینید و بعد بایستید. برای دراز كشیدن، باید برعكس این مراحل را انجام بدهید.
 
2- درست بنشینید: چه روی صندلی و چه روی زمین، نباید برای مدتی طولانی بنشینید. بهتر است هر 20 دقیقه یك‌بار از جا بلند شوید و كمی راه بروید. صاف بنشینید و چمباتمه نزنید. اگر روی صندلی می‌نشینید، باید كتف‌ها، ناحیه نشیمنگاه و آرنج شما در تماس با صندلی و كف‌ پاهایتان روی زمین باشد.
 
3- درست خم شوید: وقتی می‌خواهید خم شوید، باید ابتدا پاهایتان را كمی باز كنید و سپس شكم‌تان را سفت كنید تا با انقباض عضلات آن، از گودی كمرتان كاسته شود. حالا می‌توانید زانوهایتان را خم كنید و خم شوید.
 
4- درست بلند كنید: اگر می‌خواهید جسمی را از زمین بلند كنید، باید ابتدا به شیوه‌ای که در بالا گفته شد، خم شوید و درست نزدیك شیء موردنظر بنشینید و مطابق شكل، جسم را از روی زمین بلند كنید.
 
5- درست بایستید: به‌طورکلی اگر برای طولانی‌مدت یك‌جا نایستید، بهتر است اما در صورتی كه مجبورید برای اتو كشیدن یا ظرف شستن یك‌جا بایستید، چهارپایه‌ای به بلندی 20 سانتی‌متر را زیر یك پایتان قرار دهید و هر ازگاهی، جای پاهایتان را عوض كنید.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
دوست عزيز به سايت نيوكونگ فو صدراخوش آمدي. سایت در حال بروزرسانی می باشد..... 96/07/10
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما دورنمای گونگ فو در ایران چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 1,376
  • بازدید کلی : 127,963
  • کدهای اختصاصی
    تماس با مدیریت

    9030   133   0933

     

    zare.coach@gmail.com


    Telegram:tpoom1


    Instagram:tpoom.ir

    آدرس باشگاه

    شنبه . دوشنبه . چهارشنبه

    شیفت 2 ساعت 19:30 تا 21 : شهر صدرا ، فاز یک . خيابان فرهنگ مجموعه فرهنگي ورزشي ملاصدرا

    شیفت 1 ساعت 18 تا 19:15 : شهر صدرا , فاز دو . تپه کاج میدان ولایت بلوار کوثر  میدان فدک خیابان دماوند نبش کوچه 2 باشگاه مهراد